Rendam Semalaman Gel Pewangi Yang Kering, Esoknya Kembang Dan Masih Wangi


Harini ini admin ada terjumpa satu artikel yang menarik untuk dikongsi bersama anda semua:)

Selama ni bila kita tengok gel pewangi ni dah kering, kita akan buang je terus, Betul tak? Nampak macam dah habis dan tidak boleh digunakan lagi. Rupanya… Bila direndam semalaman gel pewangi ini boleh kembang semula dan masih wangi.

Ini bermakna gel pewangi ini boleh digunakan lagi sekurang-kurangnya sekali lagi sebagaimana yang dokongsi oleh blogger yang bernama ‘Aine Soaudi/ Yong’. Sesiapa yang memilik gel ini boleh lah mempraktikkan tips berguna ni.

Pesannya, gel pewangi yang sudah kering ini digunakan untuk sekali rendaman sahaja. selepas itu bila sudah kecut bolehlah dibuang.

Menurut Ainie tip ini sudah dicuba olehnya sendiri untuk beberapa kali. Hasilnya benar0benar menjadi. Malah, ada yang cuba dan terbukti berjaya.

JOM IKUTI LANGKAH RENDAM DAN KEMBANGKAN GEL PEWANGI SEMULA

Terima kasih kerana berkongsi tips berguna ini.

Percubaan kali pertama: Gel pewangi sudah mengecut

Rendam dalam air paip biasa sahaja. Buih itu dari gel itu sendiri ya. Jangan ditambah sabun pula.

Nah! Hasil rendaman kali pertama. Mengembang dengan jayanya:)

Percubaan kali kedua: 2nd freshness. Kita cuba lagi ya:)

Yang kedua pun menjadilah! Kembang dengan jayanya:)

BOLEHLAH TRY CUBA DIRUMAH. SELAMAT MENCUBA!

TIPS LAIN MENJIMATKAN GEL PEWANGI

Ini pula perkongsian dari Nurul Jamu Susukdara. Mengikut cara beliau adalah dengan cara cuma membuka penutup atas pewangi gel sahaja (rujuk gambar diatas) . Menurutnya, cara begini boleh menjimatkan penggunaanya selama sebulan.

WOW! baguskan:) Anda boleh pilih mana-mana cara yang anda suka:)

SELAMAT MENCUBA!

Sumber: https://www.mingguanwanita.my/rendam-semalaman-gel-pewangi-yang-kering-esoknya-jadi-kembang-masih-wangi/


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Aniss

Legend

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *