Kisah Inspirasi Founder Sabella


Dengan tagline #BajuKurungTanpaGosok, siapa je yang tak kenal produk Sabella ni kan? Tapi tahu tak sebelum jenama ni terkenal, dulunya mereka ni mula dengan sebuah mesin jahit murah je!

Pemilik jenama Sabella (founder) ada 2 orang iaitu Mohd Sufian Sulaiman dan isteri beliau iaitu Puan Siti Fatimah Abd Samad telah menjadi inspirasi ramai orang kat luar sana dengan kisah kejayaan-kejayaan mereka sekarang ini.Bermula bisnes mereka hanya dari rumah je dengan sebuah mesin jahit. Tapi yang mula gerakkan bisnes ini Puan Siti Fatimah.

Sebab masa tu suaminya masih bekerja sebagai seorang pelukis plan dekat sebuah syarikat.Pernah 1 masa tu, Puan Siti Fatimah ni terima 100 helai tempahan. Mulanya tak yakin boleh ke nak jahit banyak. Namun dengan penuh semangat dan tanpa putus asa, beliau fokus buat juga sampai badannya sakit-sakit, tak boleh bergerak dan jarinya bengkak-bengkak!Even sakit-sakit pon dia tetap teruskan, buat dan bersemangat.Sungguhlah. Janji Allah itu pasti.

Man Jadda Wa Jadda. Barang siapa yang bersungguh-sungguh maka ia akan berhasil.Kawan-kawan yang dirahmati Allah,Semua orang akan melalui proses struggle dalam bisnes. Sama ada baru mula berniaga, dipertengahan atau pun dah berjaya. Namun adakah semua orang boleh konsisten buat bisnes atau ramai yang hangat hangat tahi ayam je?

Contohi seperti Founder Sabella. Disebabkan semangat yang kuat tu la sekarang ini mereka boleh ada ribuan dropship malah bantu ramai usahawan yang baru nak mula berniaga!Jom semua sama-sama kita perbetulkan balik niat kita, buat kerana Allah, buat kerana nak bantu ramai orang di luar sana. Ingat janji Allah itu pasti.

Teruskan fokus dengan apa yang korang buat sekarang ini tanpa toleh ke belakang lagi dah. Boleh-boleh?

Sumber ditulis oleh Nur Aliah Mohd Nor


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Filza

Legend

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *