K-Drama ‘The Penthouse’, Rating Tinggi, 5 Cerita Persaingan Keluarga.


Jalan cerita yang mendebarkan sejak dari Session I sehingga session II yang disukai semua orang kerana konfliknya.

Pada pendapat admin, jalan cerita K-Drama ni lain daripada yang lain sebab ia sukar dijangka apa yang akan berlaku, tidak seperti cerita melayu yang mana kita dah dapat agak apa yang berlaku.

Salah satu drama yang sedang naik sekarang ini adalah ‘The penthouse’. Admin sangat suka cerita ni..heheh.

The penthouse merupakan merupakan KDrama yang ditayang di SBS TV dan dibintangi oleh beberapa pelakon senior. KDrama ini mengambil sudut pandang berbeza kelas antara kaya dan miskin. Selain itu, drama ini juga berkisah mengenai persaingan antara keluarga yang berusaha memasukkan anaknya ke sekolah muzik terbaik di sana.

Banyak konflik yang digunakan dalam drama ini membuatkan The Penthouse mempunyai jalan cerita yang kompleks tetapi menarik. Salah satunya adalah persaingan sengit yang ditunjukkan oleh keluarga dalam drama ini. Drama ini lebih fokus pada sekelompok keluarga kaya yang tinggal di apartmen mewah berjumlah 100 tingkat. Semakin tinggi tingkat, semakin tinggi pula kelas sosial mereka.

Antara konflik persaingan keluarga adalah:

  1. Keluarga Seo-jin yang ingin selalu dipandang berkuasa.

Dalam KDrama The Penthouse, Cheon Seo-jin hidupnya tak pernah kekurangan selama dia hidup. Dia menjadi penyanyi klasik yang berjaya dan tinggal di penthouse mewah di tingkat teratas. Itu bermaksud ia adalah orang kaya yang dipandang tinggi.

Namun, karena ingin selalu tampil sempurna keluarga Seo-jin selalu mencari cara agar keinginannya selalu terpenuhi. Dia rela membuat anak Eugene mengalami kecelakaan agar anaknya, Eun-byeol boleh menyanyi di panggung pentas.

2. Rumah tangga Su-ryeon seperti sangat bahagia tetapi ia palsu.

Su-ryeon seolah-olah memiliki kehidupan yang sangat sempurna. Dia mempunyai suami yang kaya raya, tampan dan dikenal penyayang kepada keluarga. Namun, semua itu palsu. Su-ryeon memiliki rahasia di mana ia harus mengurus anak kandungnya di rumah sakit setiap hari.

Anak kembarnya dengan Dan-tae merupakan anak tirinya dan tak pernah menganggap dirinya sebagai seorang Mama. Belum lagi, sang Suami ternyata berselingkuh dengan Seo-jin. Kemesraan keluarga ini hanya terlihat hangat ketika berada di hadapan publik saja.

3. Perjuangan Eugene sebagai ibu tunggal untuk anaknya.

Dalam KDrama ini, Eugene selalu berjuang dari bawah sebagai seseorang yang tak punya privilage dari remaja. Dia bersaing dengan Seo-jin untuk menjadi penyanyi klasik tapi kekuasaan keluarga Seo-jin menghalanginya. Walupun Eugene diserang oleh Seo-jin, tetapi Eugene tetap dipersalahkan. Hingga menjadi seorang Mama pun, ia harus berjuang bekerja untuk kehidupan anaknya.

Sebagai seseorang yang tak kaya dan tak punya privilage, kehidupannya dan sang Putri kerap ditindas. Walaupun ia tak salah, tetapi dia tetap harus mengaku salah atas tuduhan dari keluarga-keluarga lain dalam KDrama ini.

4. Kang Ma-ri yang selalu memanjakan anaknya

Kang Ma-ri dan putrinya, Jeni mempunyai kehidupan yang nyaman dan kaya raya. Namun, sebagai seorang orang tua Kang Ma-ri selalu memanjakan putrinya walaupun anaknya membuat kesalahan sehingga mendatangkan kematian. Dia ingin Jeni memiliki jalan yang mulus untuk hidupnya kelak. Namun, hal itu justru membuat Jeni boleh membuli bersamadengan temannya, terutama anak Eugene, Bae Ro-na.

Bahkan ketika Jeni pura-pura sakit sampai membuat Rona hampir dikeluarkan, Kang Ma-ri masih membela putrinya. Ia bahkan menyuruh Rona dan Eugene untuk mengakui hal yang tak pernah ia lakukan.

5. Keluarga Lee Kyu-Jin

Keluarga Lee Kyu-jin tak terlalu ditampilkan dalam KDrama ini. Namun, dia boleh jadi contoh suami yang tidak punya keputusan sendiri. Dalam The Penthouse, Kyu-jin adalah anak konglomerat yang selalu mengekor kepada pilihan Mamanya. Mereka memang terlahir kaya tapi dirinya tak bisa mandiri dan lepas dari bayang-bayang orang tuanya.

Hal ini membuat istrinya, Sang-a bimbang sebabmereka boleh sahaja hilang kekayaannya kerana perebutan kuasa hak waris perusahaan firma hukum Papa Kyu-jin.

Itulah tadi cerita dari keluarga dalam KDrama The Penthouse.

Sumber: https://www.popmama.com/life/health/putri-syifa-nurfadilah/rating-tinggi-cerita-persaingan-keluarga-di-kdrama-the-penthouse/5


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Aniss

Legend

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *