Anda posisi yang mana ketika TIDUR? Jom lihat personaliti anda.


Harini admin scroll beberapa artikel dan admin terjumpa satu artikel menarik buat anda semua yang penyayang dan juga romantik.

Terdapat satu kajian yang menyatakan bahawa individu yang suka tidur peluk bantal menandakan sesorang itu penyayang dan romantik.

Waktu tidur adalah satu saat yang sangat dinantikan oleh semua orang terutama apabila sudah seharian bekerja, sudah tentu badan kita akan keletihan. Jadi, waktu tidur inilah saat yang paling menggembirakan untuk memulihkan rasa keletihan itu. Betul atau tidak? Wallahualam, ia hanya satu kajian.

Terdapat beberapa posisi yang boleh dilakukan mengikut keselesaan individu antaranya meniarap, terlentang, tangan disisi, peluk bantal, menilang kaki dan sebagainya.

Menurut pengarah Penilaian dan Penasihat tidur, Professor Chris Idzikowski, posisi sewaktu tidur melambangkan personaliti seseorang.

Antara posisi sewaktu tidur dan hubungan kepada personaliti individu:

  1. Melengkung seperti bayi

Individu yang tidur seperti ini menurut kajian, ia melambangkan seseorang itu sesnsitif dan sukar ditafsirkan. Individu tersebut pemalu untuk satu pertemuan pertama namun sebenarnya seseorang itu peramah dan senang untuk berborak.

2. Tidur kedua tangan disisi

Anda mungkin seoarng yang senang, bersosial dan mudah percaya terhadap orang yang tidak dikenali. Akibatnya anda mudah ditipu.

3. Tidur peluk bantal

Menurut kajian anda seorang yang penyayang, romantik dan menghargai setiap hubungan sesama manusia.

4. Tidur meniarap

Tidur seperti ini dapat menyebabkan seseorang itu sakit belakang. Individu yang todur seperti ini dikatakan tegas dan rumit. Mereka sungguh berani dantidak mampu untuk menerima setiap kutukan dan kritikan yang diberikan.

5. Tidur tegak bagaikan askar

Individu yang tidur seperti ini dikatakan pendiam dan mempunyai pendirian yang tersendiri.

6. Tidur gaya bebas

Gaya ini juga dikatakan sebagai “gaya buas”. Individu yang tidur di posisi ini dikatakan sangat aktif dan tidak terikat dalam mana mana perkara dalam hodup. anda suka buat apa sahaja yang menggembirakan anda.

Anda berada di posisi mana?

Sumber: https://gempak.com/berita-terkini/risau-kereta-busuk-tengik-5-petua-ini-antara-terbaik-hilangkan-bau-durian-37489


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Aniss

Legend

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *