4 Teka Teki Masih Belum Terjawab Dari ‘THE PENTHOUSE” Season 2.


Salah satu Drama Korea yang tengah hangat sekarang ialah The Penthouse Season 2, drama ini memberikan teka teki yang belum sepenuhnya terjawab.

Jika dari awal episod, penonton tertanya-tanya mengenai apa yang terjadi kepada Lee Ji Ah. Tetapi ia sudah terjawab kerana Lee ji Ah muncul kembali pada episod 6. Penonton pula mula tertanya mengenai hal lain pula.

Jom kita lihat 4 teka teki yang menjadi tanda tanya para penonton:

  1. Kebenaran di sebalik pembunuhan Bae Rona.

Misteri gadis jatuh di tangga Chung Ah Arts High School di episod 5 sudah terjawab, gadis tersebut adalah Bae Rona (Kim Hyun Soo). Ha Eun Byul telah menyerang Bae Rona sehingga dia terjatuh dari tangga.

Walau bagaimana pun, Bae Rona masih hidup sehingga dikejarkan ke hospital. Tetapi akhirnya Bae Rona tidak dapat diselamatkan kerana ada tubuh badan yang misteri yang telah mencabut saluran oksigennya.

Sehingga sekarang tubuh misteri itu menjadi tanda tanya dan ada juga spekulasi yang menyatakan Bae Rona masih hidup.

2. Langkah balas dendam Oh Yoon Hee dan Logan lee.

Oh Yoon Hee atau nama sebenarnye adalah Eugene sempat berfikir untuk membunuh diri sendiri dengan memakan pil tidur berlebihan di hadapan kubur anaknya Bae Rona stelah dia berputus asa sejak kehilangan putri kesayanganya.

Tetapi dihalang oleh Logan Lee. Logan Lee memberitahu bahawa Ha Hyun Byul lah yang telah membunuh putrinya. Sebaik sahaja Oh Yoon Hee mendengar berita ini, langkah seterusnya yang akan dilakukan oleh Oh Yoon Hee masih belum terjawab.

3. Perubahan hubungan Joo Dan Tae dan Cheon Seo Jin

Dengan memanfaatkan hubungan yang panas antara Oh Yoon Hee dengan Cheon Seo Jin (Kim Seo Yeon), Joo Dan Tae berhasil menarik Cheon Seo Jin untuk mempercepat merger perusahaan mereka.

Tetapi, hubungan mereka semakin meresahkan, apabila Joo Dan Tae dengan sengaja menyembunyikan kalung Ha Eun Byul yang sempat ditarik Bae Ro Na ketika jatuh.

4. Identiti yang penuh teka teki

Karektor misteri Shim Soo Ryeon ( Lee Ji Ah) akhirnya muncul pada episod 6. Pada awalnya Joo Dan Tae berangapan bahawa wanita itu memang mantan isterinya yang sudah meninggal dunia, tetapi ternyata tidak.

“Apabila cerita ini sudah sampai ke titik tengah, cerita iini akan menghadapi titik balik baru sebab kebenaran yang perlahan mula terungkap dan kedatangan karakter yang tidak terduga,” kata produser yang memberi petunjuk ” untuk melihat hasil daripada scene memutar belit karakter, nantikan terus sampai ke akhir,” Katanya.

Sumber: https://www.kompas.com/hype/read/2021/03/13/093102966/4-teka-teki-belum-terjawab-dari-the-penthouse-season-2?page=all


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win
Aniss

Legend

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *